Doelgroepen centraal
Onze primaire doelgroepen (gemeenten, culturele en maatschappelijke organisaties en onderwijsinstellingen) stonden het afgelopen jaar centraal bij de optimalisatie van kunstgebouw.nl en onze reguliere nieuwsbrieven. Zo vertrekken we nu bij de nieuwsbrieven en de bijbehorende onderwerpen niet meer vanuit onze programma’s zoals Cultuurparticipatie of Cultuureducatie met Kwaliteit, maar vanuit de doelgroep. Per doelgroep maken we een aparte nieuwsbrief. Wat willen zij weten, wat is relevant voor hen? Zo brengen we wat wij willen vertellen samen met wat de lezer wil weten.
Kennisplatform: publicaties
Kunstgebouw ziet het als haar taak ervoor te zorgen dat er zo veel mogelijk relevante informatie beschikbaar is voor iedereen die betrokken is bij culturele activiteiten in Zuid-Holland. We verwoorden de informatie eenvoudig en zo veel mogelijk beeldend. De publicaties zijn in 2024 overzichtelijk gebundeld op 1 webpagina. Door de publicaties samen te brengen, bieden we de bezoeker een duidelijk en toegankelijk platform waarop complexe informatie wordt vertaald naar laagdrempelig digitaal aanbod.
Pers
Om journalisten beter van dienst te zijn is een perspagina ingericht. In 2024 hebben we 9 persberichten verstuurd. De Pitch Parade is goed opgepikt door de regionale pers en Kunstgebouw mocht in een radio-uitzending uitgebreid vertellen over de Conferentie digitalisering & cultuur.
Kunstgebouw in de media
een selectie