Bedrijfsvoering
Organisatie inrichting
Na het afronden van een vernieuwde organisatiestructuur eind 2023, heeft Kunstgebouw het afgelopen jaar vol enthousiasme gewerkt volgens de nieuw geformuleerde clusters: Kennis & Onderzoek, Sectorontwikkeling en Educatief Aanbod.
Samen met de afdeling Bedrijfsvoering dragen de clusters met ons veelzijdige aanbod aan diensten bij aan een goede en brede basis voor cultuur in de provincie Zuid-Holland. Dit doen wij met name voor gemeenten, scholen en culturele en maatschappelijke organisaties.
In de praktijk bleek dat een aantal wijzigingen in de vernieuwde structuur noodzakelijk was om nog effectiever en efficiënter te werken. Deze wijzigingen zijn gedurende het jaar 2024 geleidelijk doorgevoerd zodat we de sector nog beter van dienst kunnen zijn.
Personeel
In het jaar 2024 kende Kunstgebouw verschillende wijzigingen in het personeelsbestand en zijn er door langdurige afwezigheid van enkele collega’s meer zzp’ers ingezet.
In oktober 2024 nam Aukje Bolle na 6 jaar als directeur-bestuurder afscheid van Kunstgebouw. Vanaf 1 oktober vervulde vervulde Leo Adriaanse de functie ad interim.
Ontwikkeling
Kunstgebouw stimuleert de inzet van het loopbaanbudget dat medewerkers opbouwen. Naast het volgen van verschillende coachingstrajecten en workshops en trainingen ter bevordering van de duurzame inzetbaarheid, breidde een aantal collega’s ook hun leiderschapsvaardigheden uit.
Daarnaast werden er 3 nieuwe BHV’ers opgeleid en sloot Kunstgebouw zich aan bij Mores, het steun- en adviespunt grensoverschrijdend gedrag voor de culturele, creatieve en mediasector.
