Maatwerkprojecten

Maatwerk­projecten

Theatertoetje

De Rijswijkse Schouwburg en Kunstgebouw vinden het belangrijk dat kinderen op jonge leeftijd in aanraking komen met theater. Daarom en in het kader van de lokale samenwerking, boden we de Rijswijkse scholen die deelnemen aan het programma Kijk|Kunst ook in 2023 TheaterToetje aan. Zij krijgen van de Rijswijkse Schouwburg een extra voorstelling cadeau. De bovenbouw bezocht hun voorstelling al in 2022 en in juni 2023 zagen 1.200 leerlingen uit groep 1 tot en met 4 het stuk Echt wel!.

Mission Symphonic

Zo’n 1.600 leerlingen uit groep 7 en 8 vertrokken in het najaar met bussen vanuit hun basisschool op het Zuid-Hollandse eiland Voorne-Putten naar de Doelen in Rotterdam. Zij bezochten daar de voorstelling Mission Symphonic van het Rotterdams Philharmonisch Orkest, met zanglessen van ZangExpress. Een muziekproject waarbij leerlingen op een interactieve manier kennismaken met de magische wereld van klassieke muziek.

Oude Hollandse Waterlinie