Focus 2025
De visuele identiteit
Om de toegankelijkheid online te vergroten verleggen we in 2025 nog meer de focus van tekst naar beeld. Met een krachtige beeldtaal, aantrekkelijke foto’s en doelgerichte infographics willen we de lezer blijven boeien. We vertrekken vanuit een beeldbeleid dat bijdraagt aan de visuele identiteit.
Doelgroepen
De gemeenten, culturele en maatschappelijke organisaties en de onderwijsinstellingen behoren tot de primaire doelgroepen van Kunstgebouw. Zij staan centraal en dienen als vertrekpunt voor onze communicatie. We zorgen dat onze doelgroepen zich herkennen in de beelden en worden aangesproken via de juiste kanalen met de juiste tone of voice.
Doorontwikkeling online strategie
- Toegankelijkheid van de website
We zetten in op het verbeteren van de toegankelijkheid van onze website. We willen ervoor zorgen dat iedereen, ongeacht de fysieke of digitale vaardigheden, gemakkelijk toegang heeft tot onze informatie en diensten. - Borgen van kennis
We ontwikkelen producten zoals kennisdossiers en handreikingen, die goed vindbaar en laagdrempelig zijn. De online middelen zijn behapbaar, doelgericht en aantrekkelijk. Ook hier spelen we in op de behoefte uit het veld. De diverse middelen die we ontwikkelen sluiten aan op de vraag. - Adverteren op sociale media
We zetten de online campagnes op sociale media voort en zorgen voor een groot en effectief bereik in de provincie. - Persbeleid
Het persbeleid bouwen we uit. We zorgen dat we warme contacten opbouwen met journalisten in de kleinere gemeenten. Hierdoor zorgen we voor gelijke kansen, waarbij ook deze gemeenten een podium krijgen.