Bedrijfsvoering

Bedrijfsvoering

Kunstgebouw investeerde de afgelopen jaren in een stevige en goed toegeruste organisatie om ook in de toekomst het culturele werkveld optimaal te kunnen blijven ondersteunen en begeleiden bij hun vraagstukken. Zo is de informatiearchitectuur volledig aangepast aan de huidige normen en is er een nieuw CRM-systeem in gebruik genomen. Hiermee is de kwaliteit en effectiviteit van onze communicatie, zowel intern als extern verbeterd.

Ook is de organisatiestructuur aangepast, inclusief een nieuw functiehuis, waarbij er inmiddels gewerkt wordt vanuit 3 nieuwe inhoudelijke clusters (Kennis en Onderzoek, Sectorontwikkeling en Educatief Aanbod), welke ondersteund worden door het cluster Ondersteuning & Bedrijfsvoering.

Om de sector en de mensen die daar deel van uitmaken het beste te kunnen ondersteunen, is het, naast een goede inrichting van de organisatiestructuur, van groot belang dat onze medewerkers vitaal en gezond (mentaal en fysiek) zijn en op verschillende niveaus over bepaalde kennis en kunde beschikken.

Wij werken aan de ontwikkeling van deze kennis en deskundigheid, zowel in de sector maar ook binnen onze organisatie. Vanaf 2025 zetten wij ons nog meer in om de deskundigheid van onze medewerkers te verbeteren en op peil te houden.