Communicatie en Marketing

Communicatie en Marketing

Kunstgebouw bouwt voort op de basis die in 2024 is gelegd, waarbij we onze focus verder verfijnen en onze communicatiestrategie versterken. We zorgen voor een krachtige visuele identiteit, vergroten de toegankelijkheid van onze digitale middelen en blijven inzetten op kennisdeling en brede zichtbaarheid. We vertrekken vanuit de vragen uit het veld en het is essentieel dat we zichtbaar blijven maken waar Kunstgebouw voor staat, wat we ontwikkelen en voor wie we dat doen.

De communicatiestrategie zal in 2025 aansluiten bij het meerjarenbeleidsplan van Kunstgebouw en de kernwaarden die daarbij horen. Dit vormt de basis voor het vertellen van het verhaal van Kunstgebouw, waarbij onze programma’s zijn geïntegreerd en afgestemd op de strategie.

Bij het ophalen en delen van verhalen richten we ons op de spreiding in de provincie Zuid-Holland, met de focus op de behoeften van de kleinere gemeenten. Door in onze communicatie de nadruk te leggen op de verhalen van de kleinere gemeenten, laten we zien dat cultuur voor iedereen toegankelijk is en dat we actief luisteren naar hun wensen. Deze verhalen vormen de kern van onze boodschap, terwijl de verhalen uit de grotere steden dienen ter ondersteuning om kennis en inspiratie breder te verspreiden. We zorgen ervoor dat deze verhalen gedeeld worden, waardoor mensen zich verbonden voelen en weten dat Kunstgebouw hen ondersteunt en vertegenwoordigt.