Wie zijn Kunstgebouw?
Een klein team met een groot netwerk
Voor het team van Kunstgebouw was 2021 een uitdagende tijd waarin we steeds zochten naar de balans tussen ambitie en de gevoelde noodzaak enerzijds en de beperkingen van een kleine organisatie in tijden van corona anderzijds. Corona en de maatregelen zorgden voor extra werk en een hoge werkdruk. De organisatie zuchtte soms onder de vele aanpassingen, het gebrek aan live contact door thuiswerken en de nodige maar arbeidsintensieve aanpassingen.
Toch kozen we ervoor om de organisatieontwikkeling die in 2020 was ingezet door te zetten, vanuit het besef dat we onze taak het best kunnen uitvoeren vanuit een goed uitgeruste organisatie.
Digitalisering
Kunstgebouw maakte een stevige digitaliseringsslag in de bedrijfsvoering:
- De financiële administratie en ICT maakten een verbeterslag.
- Er werd een manager bedrijfsvoering aangesteld.
- Voor deelnemers aan het CMK-programma maakten we een digitale portal. Deze softwareapplicatie maakt het aanvraag- en verantwoordingsproces makkelijker, stelt ons in staat relevante data te verzamelen en analyseren en helpt de activiteiten goed te monitoren en waar nodig bij te sturen.
ANBI
In 2021 kreeg Kunstgebouw de ANBI-status, voor instellingen die zich nagenoeg geheel inzetten voor het algemeen belang. Hiertoe is getoetst of Kunstgebouw voldoet aan de beleidseisen, waaronder integriteitseisen.
Comeniuszegel
De Digitale Scheurkalender Burgerschap, de online tool voor jongeren waarin aan de hand van kunst en erfgoed relevante maatschappelijke thema’s bespreekbaar worden gemaakt in de klas, won de Comenius EduMedia zegel, een onderscheiding voor uitmuntende educatieve media. Een gezamenlijk project en gezamenlijke prijs, met Erfgoedhuis Zuid-Holland.
Babyboom
Binnen het personeelsbestand van vaste medewerkers van Kunstgebouw werden er 5 baby’s geboren. De zesde kwam net na de jaarwisseling ter wereld.
Medewerkers Kunstgebouw in 2021
André van Moppes
Medewerker ICT
Andrea Knols
Projectleider Cultuuronderwijs
Annelies Suyker
Medewerker Communicatie & Marketing
Annemarie Hogervorst
Communicatiemanager
Anton Gerla
Adviseur Financiële Administratie (zzp)
Asta Biezeman
Projectleider Cultuuronderwijs
Aukje Bolle
Directeur-bestuurder
Barbara Bak
Medewerker Logistiek & Planning
Bart de Jong
HR-adviseur (zzp, per mei 2021)
Debby Bos-Merien
Projectleider Cultuuronderwijs
Edith Janssen
Programmamanager
Geertruida Huisman
Projectleider Kunstgebouw Academie (tot mei 2021)
Hanna Hoogendam
Stafmedewerker Financiële Administratie
Hetty Dooren
Teamleider Logistiek & Planning
Isabelle Schol
Projectleider CMK (zzp)
Jantine van der Meijden
Teamleider Cultuuronderwijs
Jesse Donker
Medewerker ICT (zzp, per maart 2021)
Jurgen Weisfelt
Adviseur ICT (zzp)
Kim Fransen
Projectleider Cultuuronderwijs
Mariëtte van Gent
Medewerker Logistiek & Planning
Marjan Geeve
Medewerker Logistiek & Planning
Marlieke Fris
Projectleider Cultuuronderwijs
Nienke van Olphen
Projectleider CMK
Rosa Schol
Projectleider Cultuurparticipatie (zzp)
Sharon Wezer
Medewerker Communicatie & Marketing (zzp, tot april 2021)
Sylvia van der Lee
Medewerker Logistiek & Planning
Wendy Korten
Webmaster
Wesley Lagendijk
Projectleider Deskundigheidsbevordering (per mei 2021)
Wendy Poortvliet-Bommelé
Directiesecretaresse (per oktober 2021)
Raad van Toezicht
Alex Oldenburg
voorzitter (per oktober 2021)
Alice Vlaanderen
(per oktober 2021)
Henriette van der Linden
voorzitter (tot oktober 2021)
Hester van Beek
(per oktober 2021)
Jane Chin-A-Fo
Rehab Chaker
(tot oktober 2021)